|
Vitamina D reduce riscul de îmbolnăvire de diabet de tipul 1 |
Asigurarea unor suplimente de vitamina D pentru nou-născuți are efectul de a
preveni rahitismul dar limitează și riscul îmbolnăvirii mai târziu de diabet de
tipul 1, forma cea mai frecventă de diabet, conform unui studiu realizat de
medici pediatri britanici, informează vineri AFP
recepționată de Rompres.
Această descoperire le aparține medicilor Christos Zipitis și Anthony Akobeng
din Manchester.
Cei doi pediatri au analizat o serie de cinci studii pe tema sănătății
nou-născuților ce au fost publicate în revista Archives of Disease in
Childhood.
Riscul de îmbolnăvire de diabet de tipul 1 este cu 29% mai scăzut la copiii
care primesc suplimente nutritive de vitamina D, comparativ cu cei care nu
primesc astfel de suplimente, conform a patru studii realizate pe copii
europeni.
Cel de-al cincilea studiu a ajuns la concluzii similare însă a evidențiat și
existența unuei relații între dozele de vitamina D administrate copiilor și
efectul acesteia. Astfel copiii care nu au primit vitamina D și care suferă și
de rahitism, întâmpină cel mai ridicat grad de risc de îmbolnăvire de diabet de
tipul 1, în timp ce micuții care au primit cele mai ridicate doze de vitamina D
în mod regulat, întâmpină un risc minor de îmbolnăvire de diabet.
Medicii americani au precizat însă că mai este nevoie de noi studii în domeniu
pentru a identifica cu exactitate care este doza optimă de vitamina D ce
trebuie administrată copiilor nou-născuți, durata acordării acestor suplimente
alimentare și care sunt cele mai bune perioade de administrare din etapele de
dezvoltare ale copiilor pentru a se ajunge la un grad cât mai mic de risc de
îmbolnăvire de diabet de tipul 1.
În prezent aproximativ 2 milioane de europeni și americani suferă de acest tip
de diabet, iar numărul cazurilor crește cu o frecvență de aproximativ 3% pe an.
Acest articol a fost citit de 929 ori.
|