|
Cercetătorii canadieni au descoperit că polifenolul, o substanță antioxidantă conținută de vinul roșu, poate bloca producerea de radicali liberi, care dăunează gingiilor. Oamenii de știință de la Universitatea Laval din Quebec au afirmat că sunt destule riscuri ce însoțesc consumul de vin și că oamenii ar trebui să fie conștienți că această băutură nu este asociată cu gingiile sănătoase. Și totuși, producerea radicalilor liberi e prevenită de schimbarea compoziției proteinelor din celulele care controlează eliberarea acestora. Prea mulți radicali pot cauza slăbirea gingiilor, ducând la inflamare, sângerarea și deteriorarea graduală a țesutului. Dr. Fatiah Chandad de la Universitatea Laval a declarat: "Rezultatele demonstrează că polifenolul din vinul roșu are mari proprietăți antioxidante. Sunt încrezător că aceste componente din vinul roșu limitează efectul bacteriilor orale." În jur de 80% din americani suferă de boli ale gingiilor; 15% dintre cei cu vârste între 21 si 50 de ani suferă de cele mai grave forme ale afecțiunilor de gingii și, dintre oamenii peste 50 de ani, 65% sunt de asemenea grav afectați. Mai expuși acestor afecțiuni sunt fumătorii, diabeticii, oamenii care iau steroizi, contraceptive orale sau medicamente împotriva cancerului. Studiile făcute în Quebec pe mostre din celule recoltate de la șoareci au arătat că antioxidanții din vinul roșu pot ajuta la reducerea inflamațiilor gingiilor cauzate de bacterii. Totuși, rezultatele nu pot fi considerate finale. Robert Genco, profesor de biologie orală la Școala de Stomatologie a Universității de Stat din New York, a subliniat faptul că aceste date sunt preliminare. "Aș spune că, în general, aceste experimente cu antioxidanți în tuburi de test dau rezultate variabile când sunt efectuate pe animale, apoi pe oameni. Mulți antioxidanți au fost testați pe oameni și nu au fost prea eficienți. Am fost foarte dezamăgiți, așa că trebuie să fim foarte atenți. Așadar, în timp ce acest studiu este o premisă interesantă, concluziile-cheie vin după testele pe oameni", a adăugat acesta.
Acest articol a fost citit de 787 ori.
|