Vinul roșu - elixirul sănătății și longevității pentru persoanele care suferă de obezitate
Vinul roșu ar putea fi
recunoscut drept un adevărat elixir al sănătății și longevității persoanelor
care suferă de obezitate. Cercetările de laborator realizate pe cobai obezi
crescuți cu un regim alimentar bazat pe grăsimi, au demonstrat că aceștia
beneficiază de ''avantajele'' celor slabi - o viață mai lungă și mai sănătoasă
- atunci când alimentația le este suplimentată în mod constant cu resveratrol,
un compus chimic găsit în vinul roșu, se precizează într-un studiu publicat joi
de revista Nature, informează Associated Press, recepționată de Rompres.
Pentru moment concluziile acestui studiu nu pot fi transpuse și în cazul
oamenilor, dar oamenii de știință sunt optimiști, susținând că rezultatele
acestei descoperiri se anunță ''spectaculoase'' pentru ajutarea persoanelor
care suferă de obezitate să ducă o viață normală.
Studiul, realizat în colaborare de Harvard Medical School (Școală de Medicină
Harvard) și de National Institute on Aging (Institutul Național de Geriatrie) a
demonstrat că doze mari de resveratrol, element constituent al vinului roșu,
micșorează rata apariției diverselor forme de diabet, a afecțiunilor ficatului
și a altor afecțiuni legate de obezitate ce sunt comune atât cobailor cât și
oamenilor. Resveratrolul este un polifenol ce se găsește din abundență în struguri,
fructe de pădure și alune. Cea mai ridicată concentrație de resveratrol se
găsește însă în vinurile obținute din strugurii Pinot Noir.
Mortalitatea provocată de obezitate la cobai a scăzut cu 31% la șoarecii care
au primit ca supliment alimentar extractul de vin roșu pe bază de resveratrol,
comparativ cu cobaii obezi cărora nu le-a fost administrat același tratament.
De asemenea, șoarecii care au fost supuși acestui experiment au avut o medie a
vieții mai lungă decât era preconizat. Mai mult decât atât, organele acestor
cobai obezi și tratați cu resveratrol arătau normal la disecții, când ar fi
trebuit să fie afectate de surplusul de grăsime din organism. Singurul factor
important pentru sănătate care nu s-a îmbunătățit după tratarea cu resveratrol
a fost nivelul colesterolului din organism, dar acest factor pare să nu conteze
pentru tonusul și starea generală a cobailor obezi folosiți în experiment.
Rezultatele promițătoare ale acestui prim studiu urmează să fie testate și pe
maimuțe rhesus, mamifere cu organismul mai asemănător cu cel al oamenilor.
Oamenii de știință avertizează însă că nimeni nu trebuie să se lase în voia
capriciilor culinare cu gândul că va urma o cură pe bază de vin roșu.
Suplimentul de resveratrol oferit zilnic în alimentația cobailor era
echivalentul a nu mai puțin de 100 de sticle de vin roșu consumate pe zi de o
singură persoană.
/Rompres/ Acest articol a fost citit de 772 ori.