Aquajogging, alergarea în apă

Chiar și în zilele călduroase puteți face sport într-un mod foarte plăcut, răcorindu-vă în apă. Aquajoggingul este mai atractiv și mai eficient decât joggingul clasic, iar în același timp vă protejează articulațiile. Este ideal dacă vă petreceți vacanța la malul mării.

Imagini

{gallery}49989{/gallery}


Aquajoggingul constă în alergarea în mare sau în piscină, cu un echipament special: o centură flotantă, care permite avansarea în apă fără a atinge pământul cu picioarele. De asemenea, cu un mic aparat de cardiofrecvență se înregistrează bătăile inimii pentru a monitoriza și, treptat, pentru a îmbunătăți rezistența la efort.

Mișcările de aquajogging sunt asemănătoare alergării clasice... numai că se aleargă plutind în apă. Bustul rămâne pe verticală, în timp ce picioarele se deplasează în față și în spate, iar brațele se mișcă și ele pentru a da elan.

Indicații

Aquajoggingul este indicat persoanelor care le place să facă mișcare, dar detestă alergarea pe teren dur, care pune la grea încercare articulațiile și mușchii. Este un sport complet, care tonifiază atât silueta, cât și respirația. Poate fi practicat atât în mare, cât și într-un bazin de înot. Aquajoggingul este ideal pentru persoanele supraponderale și obeze, celor care au probleme cu spatele sau cu articulațiile, precum și celor care suferă de insomnii. De asemenea, dacă acuzați sindromul picioarelor grele și umflate și/sau dacă doriți să scăpați de Glossary Link celulită puteți apela cu încredere la aquajogging.

Aquajoggingul – un bun antrenament pentru inimă

Exercitii fizice pe placul inimii.

Apa creează o rezistență de 15 ori mai mare decât cea generată de aer, motiv pentru care alergarea în apă impune organismului un efort suplimentar decât gimnastica în apă (aquagimnastica). Rezultatul: sistemul Glossary Link cardiovascular este mai bine antrenat. Aquajoggingul este o activitate perfectă pentru femeile mature care doresc să-și îmbunătățească rezistența la efort și respirația într-o manieră ușoară, în apă. În plus, aquajoggingul este un excelent mijloc de tonifiere a pielii pe tot corpul, de a elimina toxinele stimulând circulația sanguină, datorită mediului lichid care masează corpul de la picioare până la umeri.

Avantaje și dezavantaje

Aquajoggingul poate fi practicat singur sau cu un/o prieten(ă) la bazin sau în cuplu/familie pe durata concediului la mare. Este accesibil, relaxant, plăcut și ușor de practicat. Poate fi continuat și în sezonul rece, la piscinele acoperite.

Singurul punct în minus este că, asemenea joggingului clasic, alergarea în apă poate părea pentru unii prea repetitivă și, după un timp, poate deveni monotonă. Dar plăcerea de a pluti în apă și rezultatele benefice resimțite după câteva antrenamente compensează această senzație.

Media

Ultima modificareMarți, 20 August 2013 11:48
Ca sa postezi trebuie sa faci LOGIN
Back to top