|
Un nivel redus de vitamina D în organism duce la o creștere a riscului de mortalitate |
Un nivel redus al vitaminei D în organism duce la o creștere a riscului
de mortalitate, în special în cazul persoanelor care suferă de maladii
cardio-vasculare, transmite AFP. Acest studiu a fost realizat pe 3.258 de
pacienți cu o vârstă medie de 62 de ani. Dintre aceștia, cei care aveau
cele mai scăzute niveluri de vitamina D
în organism întâmpinau un risc de peste două ori mai mare de deces comparativ cu pacienții cu niveluri ridicate din această vitamină. Acest studiu a fost realizat pe o perioadă de aproape 8 ani în Austria și rezultatele sale au fost publicate în Arhivele de medicină internă, o publicație a Asociației Medicale Americane (American Medical Association).
Legătura dintre nivelul de vitamina D și riscul de deces din cauza unor afecțiuni cardio-vasculare, a fost evidențiat în special la pacienții cu niveluri scăzute în această vitamină.
Pe parcursul acestui studiu, 737 dintre pacienți (22,6%) au decedat dintre care 463 (62,8%) aveau probleme cardio-vasculare.
Conform studiului coordonat de Dr Harald Dobnig, de la Facultatea de Medicină a Universității din Graz, în Austria, 307 dintre subiecții care au decedat au avut niveluri foarte scăzute de vitamina D în organism, comparativ cu doar 103 decese din rândul pacienților cu niveluri ridicate de vitamina D în organism.
Alte studii realizate recent identifică de asemenea legături între nivelul de vitamina D din organism și frecvența crizelor cardiace, diabet, obezitate și hipertensiune arterială, dar și legături între un nivel scăzut din această vitamină și anumite tipuri de cancer.
Conform datelor statistice, cel puțin 50% dintre adulții de peste 50 de ani au deja carențe importante de vitamina D în organism, iar această problemă începe să afecteze și din ce în ce mai multe persoane tinere. Principala sursă de vitamina D pentru organism este lumina solară. O expunere la soare de zece până la cincisprezece minute pe zi este suficientă pentru ca pielea să producă o cantitate optimă din această vitamină sub efectul razelor ultraviolete. Principala sursă alimentară de vitamina D este în carnea de pește. Astfel 86 de grame de ton din conservă conține 200 de unități de vitamina D. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 910 ori.
|