|
Suplimentele de vitamine pot crește rata mortalității |
Suplimentele de vitamine luate de milioane de persoane în speranța
prelungirii
vieții pot de fapt să sporească riscul de deces prematur în unele
cazuri,
afirmă oameni de știință danezi, relatează Reuters. Cercetătorii au
analizat 67 de studii efectuate pe 230.000 de persoane pentru a
vedea
dacă așa numitele vitamine antioxidante prelungesc speranța de viață. Ei
au descoperit astfel că vitamina C, adesea luată împotriva răcelii, pare să nu
aibă efecte pozitive sau negative.
Vitaminele A și E, în mod tradițional folosite pentru întărirea sistemului osos
și circulator, s-au dovedit însă că sporesc rata mortalității, la fel ca și
betacarotenul, utilizat pentru problemele de vedere.
"Ideea este că dovezile actuale nu susțin utilizarea suplimentelor
antioxidante pentru populație în general sau pacienți cu anumite boli", a
declarat Goran Bjelakovic, de la Spitalul universitar din Copenhaga, care a
realizat analiza.
"Nu am găsit nici o dovadă care să susțină utilizarea suplimentelor
antioxidante pentru a reduce riscul decesul prematur la persoane sănătoase sau
pacienți cu diferite boli", a subliniat el.
"Analiza noastră a arătat că antioxidanții betacaroten și vitaminele A și
E cresc rata mortalității. În același timp, nu au existat indicii că vitamina C
sau seleniul ar avea efecte pozitive sau negative", a adăugat el. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 1270 ori.
|