|
Suplimentele cu beta caroten nu ajută la îmbunătățirea acuității vizuale |
Se spune că morcovii, bogați în beta caroten, pot îmbunătăți vederea, dar un
nou studiu sugerează că substanța nu are nici un fel de efect asupra deteriorării
simțului vizual la persoanele în vârstă.
Degenerescența maculară este cea care cauzează pierderea vederii la persoanele
trecute
de 65 de ani. Boala afectează centrul vizual, făcând dificile
activități precum cititul, șofatul, introducerea aței în ac și chiar
recunoașterea chipurilor. În SUA, notează Associated Press, există peste 10
milioane de persoane care suferă de această afecțiune incurabilă.
Un studiu precedent sugerase că beta carotenul – administrat împreună cu
anumite vitamine și zinc – poate încetini pierderea vederii la persoanele cu
degenerescența maculară. Tabletele cu vitamine care promit minuni în această
privință se vând în cantități industriale în întreaga lume.
Dar un nou studiu – realizat de cercetători din cadrul Brigham and Women's
Hospital din Boston – relevă că suplimentele de beta caroten (provitamina A) nu
au nici un efect pozitiv asupra ochilor.
În cadrul studiului, au fost examinate peste 21.000 de persoane, pe o perioadă
medie de 12 ani. Subiecții cercetărilor au luat zilnic o pastilă cu 50 de
miligrame de beta caroten sau un placebo. Apariția degenerescenței maculare a
fost constatată în mod aproximativ egal, în ambele grupuri. După 12 ani, au
existat 162 de cazuri în grupul celor care au luat pastile cu beta caroten și 170
în celălalt. Diferența este nesemnificativă, motiv pentru care autorii
studiului au concluzionat că vitamina nu are nici un efect asupra acuității
vizuale.
/Rompres/
Acest articol a fost citit de 807 ori.
|