Consumul regulat de suc de fructe reduce riscul apariției bolii Alzheimer cu 76%. Indiferent dacă este vorba despre mere, grapefruit, portocale, morcovi sau roșii, legumele și fructele în forma lor fluidă au o putere uimitoare de a lupta împotriva uitării. Cercetătorii americani au examinat 1836 persoane de origine japoneză, care nu sufereau de Alzheimer sau de altă formă de demență. Studiul a durat 10 ani iar subiecții, care au fost interogați amănunțit cu privire la hrana lor zilnică, au fost supuși periodic testelor psihometrice CASI-test (Cognitive Abilities Screening Instrument) de identificare a bolii Alzheimer.
Datele obținute au fost surprinzătoare 76% dintre subiecți care consumau fructe și legume de cel puțin 3 ori pe săptămână nu prezentau semne de boală Alzheimer, deși 1047 dintre ei erau purtători ai genei ApoE-ε4, factor de risc crescut pentru această afecțiune. Gena ε4 apare la aproximativ 65% dintre pacienții cu Alzheimer și este recunoscută ca factor de risc crescut în apariția bolii. Produsul genei ApoE-ε4 se pare că are rol în producerea și depozitarea plăcilor de beta-amiloid, responsabile de manifestările clinice ale bolii. Faptul că pacienții cu risc crescut care au consumat sucuri de fructe și legume regulat nu au prezentat boala i-a intrigat pe cercetători. Inițial s-a considerat că efectul antioxidativ al vitaminelor din legume și fructe împiedică formarea plăcilor dar la pacienții care au consumat vitamine în locul sucurilor incidența bolii a fost mai mare. “Considerăm că substanța răspunzătoare de efectul favorabil asupra apariției bolii Alzheimer este alta”, susține Oi Dai, conducătorul studiului. După analiza datelor se pare ca polifenolii care se găsesc în fructe și legume joacă un rol hotărâtor. Este vorba mai ales de substanța naturală galbenă Quercetine care se găsește în mere și struguri care poate traversa bariera dintre sânge și creier la om. Acolo substanța, aparținând unui sub-grup de flavonoide, interferează direct cu geneza bolii Alzheimer, blochează apariția plăcilor de beta-amiloid la nivelul neuronilor. De ce sucul fructelor are un efect mai important decât fructul în sine? Și la această întrebare cercetătorii au un răspuns: polifenolii sunt mai concentrați în sucul din fructe decât în fructul întreg. Dacă vreți să vă protejați de o boală degenerativă nervoasă trebuie să urmați o regulă simplă: consumați suc de fructe în fiecare zi! Acest articol a fost citit de 1754 ori.
Comenteaza articolul
Comentarii (4)
1. Scris de Jeneva in 14-07-2011 12:59
oiuPYlVSKWuXu
I sppuose that sounds and smells just about right.