|
Studiu: aspirina previne cancerul de colon |
Fortificarea organismului cu o aspirină pe zi ajută la prevenirea cancerului de
colon, conform unui nou studiu, preluat de BBC Online.
Potrivit studiului – realizat de cercetători de la Universitatea din Oxford –
administrarea unei doze zilnice de 300 de mg de aspirină, pe o perioadă de
cinci ani
, oferă protecție împotriva acestui tip de cancer.
În mod normal, folosirea pe timp îndelungat a aspirinei nu este recomandată de
către medici, din cauza efectului negativ pe care îl poate avea asupra
stomacului, însă autorii studiului susțin că cei supuși unui risc crescut de
îmbolnăvire cu cancer de colon trebuie să folosească aspirina precum
vitaminele.
Cercetătorii britanici au constatat, în urma mai multor teste, că administrarea
zilnică a aspirinei pe o perioadă de cinci ani reduce incidența cancerului de
colon cu 74%.
Efectul protector a fost semnalat și la persoanele care au avut rude bolnave de
acest tip de cancer, fapt ce în mod normal crește riscul apariției acestei
grave afecțiuni de două sau patru ori.
/Rompres/
Acest articol a fost citit de 847 ori.
|