|
Studenții au o alimentație nesănătoasă, relevă studiile în domeniu |
Studenții români au o alimentație nesănătoasă, potrivit studiilor prezentate la
un simpozion pe teme de nutriție organizat de Fundația pentru o Alimentație
Sănătoasă (FPAS).
Un procent de 43,75 % dintre studenți sar peste micul dejun, în timp ce peste
46% consumă ultima masă din zi după ora 20
, relevă studiile amintite.
Studenții români, chiar și cei care urmează Facultatea de medicină și se
presupune că știu la ce riscuri se supun nu au un regim alimentar echilibrat și
acordă foarte puțină importanță exercițiului fizic. Viitorii medici ar trebui
să fie ei înșiși promotori ai stilului de viață sănătos. De aceea,
responsabilitatea profesorilor din facultățile de medicină ar trebui sa fie una
foarte mare în acest sens.
53% dintre studenți nu citesc etichetele produselor alimentare pe care le
achiziționează. Dintre cei care totuși le citesc, 60% sunt interesați doar de
termenul de valabilitate, un sfert - și de numărul de calorii conținute iar
numai 15% - de ingredientele și aditivii conținuți de produs, evidențiază
cercetările.
Cifrele statistice sunt rezultatul a trei studii efectuate concomitent, pe
eșantioane de studenți la medicină din București, Târgu-Mureș și Constanța. Au
fost chestionați aproximativ 700 de studenți.
Studiile au fost aplicate de specialiști de la Institutul de Sănătate Publică
București, Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila”, Universitatea
“Ovidius” Constanța, Universitatea de Medicină și Farmacie Târgu-Mureș și
Centrul de Sănătate Publică Târgu-Mureș.
La simpozion a fost prezentat și un proiect de etichetare nutrițională a
alimentelor dezvoltat de companii producătoare de alimente la nivel european și
care, începând cu sfârșitul acestui an, este implementat și în România.
Concluzia unanimă a participanților la simpozion a fost că stilul de viață
modern afectează starea de sănătate într-o proporție din ce în ce mai mare, mai
ales în rândul tinerilor.
''Un bun nivel nutrițional presupune o cunoaștere aprofundată a
comportamentului alimentar, a tipului și structurii lui, ținând cont de
obiceiurile alimentare, precum și de evitarea dezechilibrelor legate de
alimentație. E nevoie de implicarea mai activă în promovarea unui stil de viață
sănătos, cu o alimentație echilibrată și activitate fizică zilnică” - a
declarat conf. dr. Gabriela Radulian, secretar științific al FPAS.
/Rompres/
Acest articol a fost citit de 981 ori.
|