Mersul pe bicicletă

Căutați un mijloc de transport sănătos, rapid, ecologic și distractiv în același timp? Ei bine, bicicleta poate fi exact ceea ce vă trebuie. Iată 5 motive întemeiate pentru a (re)începe să mergeți pe bicicletă.

Imagini

{gallery}49990{/gallery}

1. Pentru menținerea sau redobândirea siluetei

Ca orice activitate fizică regulată, mersul pe bicicletă este benefic pentru sistemul Glossary Link cardiovascular, capacitatea respiratorie, tonifiază corpul și dezmorțește articulațiile. Pedalatul previne de asemenea obezitatea și toate tulburările asociate (diabet, hipertensiune, Glossary Link colesterol...).

Cu siguranță, bicicleta este cea mai bună prietenă a celor care vor să-și mențină sau să-și redobândească silueta. Pedalatul tonifică musculatura gambelor, coapselor și a abdomenului. Mersul pe bicicletă arde circa 200 de calorii pe oră. Această activitate este foarte accesibilă și poate fi practicată zilnic, atât în oraș - spre și dinspre serviciu, cât și în afara lui – în timpul liber sau în sala de gimnastică, atunci când timpul e defavorabil.

2. Pentru oxigenarea trupului și minții

Mergând pe bicicletă suntem mai puțin expuși poluării decât în mașină. Pe bicicletă nu stăm în trafic, la semafoare, în intersecții și zone foarte poluate. În plus, utilizând traseele marcate pentru biciclete, evităm respirarea aerului provenit de la țevile de eșapament. Înlocuind mașina cu bicicleta putem avea o altă imagine asupra orașului, pentru că putem părăsi marile bulevarde în favoarea străzilor mici și a parcurilor. Rezultatul: mai mult oxigen în aerul respirat și mai puțin monoxid de carbon, azot și benzen.

3. Pentru eliminarea stresului

Mersul pe bicicletă în aer liber conferă un sentiment de evadare din cotidian, de libertate și depășire a barierelor. Putem resimți toate acestea doar pedalând de acasă la serviciu și înapoi. În plus, putem opri oriunde, la cumpărături, la bancă sau la chioșcul de ziare fără stresul locului de parcare. Uităm de stresul aglomerației în trafic sau de înghesuiala și mirosurile insuportabile din mijloacele de transport în comun. Scăpăm și de stresul periodic al costurilor cu combustibilul pentru mașină...
Activitatea fizică moderată fiind o metodă antistres dovedită științific, nu e de mirare că seara ne întoarcem acasă binedispuși și relaxați. Cu atât mai relaxați cu cât mersul pe bicicletă ne ajută să câștigăm mai mult timp pentru noi înșine. Nu pierdem timpul în trafic, nu așteptăm în stația de autobuz sau tramvai, nu mergem pe jos până la stația de metrou... Iată cum putem câștiga cel puțin 30 de minute zilnic pe care le putem folosi cum dorim, poate chiar pentru o activitate relaxantă.

4. Pentru protejarea articulațiilor și spatelui

Activitate prin care e susținută greutatea corporală, mersul pe bicicletă, spre deosebire de mersul pe jos sau alergare, nu provoacă microtraumatisme articulare. Pedalatul este ideal și chiar recomandat pentru persoanele care suferă de probleme cu articulațiile, reumatism, dureri de spate. Este o activitate excelentă pentru protejarea coloanei vertebrale. Cu o condiție: postura corectă pe șa. Aceasta se menține astfel: trunchiul ușor aplecat în față, cu spatele drept, dar într-o poziție comodă, care diminuează presiunea între discurile vertebrale. Ceafa și umerii trebuie să fie relaxați, pentru a putea întoarce capul cu ușurință în orice direcție, astfel încât să se poată anticipa eventualele situații imprevizibile sau pericole.

5. Pentru protejarea planetei

Mijloacele de transport sunt primele responsabile pentru emisiile de gaz cu efect de seră. Fenomen în continuă creștere, cu atât mai mult cu cât climatizarea, responsabilă de emisia gazelor de fluor, s-a generalizat în majoritatea mașinilor. O persoană care înlocuiește mașina cu mersul pe bicicletă pe trasee scurte poate evita emisia a 500-1000 kg de gaz de carbon. Dacă tot mai mulți dintre noi am face acest lucru, cu siguranță Pământul ar respira mai bine.

Reguli de siguranță pe bicicletă:

  • Purtați o cască! Aceasta poate reduce cu până la 85% riscul de traumatism cranian în caz de căzătură.
  • Nu mergeți în viteză! Fiți foarte atenți la ușile mașinilor oprite și la pietoni, mai ales copii.
  • Faceți-vă vizibili! Deîndată ce luminozitatea scade, aprindeți farul cu care e prevăzută bicicleta, montați stopuri reflectorizante în spatele acesteia și pe roți, purtați o vestă fluorescentă și alegeți îmbrăcăminte în culori deschise.
  • Respectați regulile de circulație! Acestea nu sunt rezervate doar conducătorilor auto. Trecerea pe roșu sau neacordarea de prioritate nu numai că vă pun în pericol, dar se pot pedepsi cu amendă. Nu uitați că telefonul mobil nu trebuie utilizat nici pe bicicletă.
  • Asigurați-vă că ați fixat bine bagajele pe portbagajul din spate! Dar cel mai bine este să aveți un coș pentru acestea.

 

Media

O să te intereseze și: « Sport acasă

2 comentarii

  • Sfaturi Medicale
    Sfaturi Medicale Vineri, 12 Septembrie 2014 11:57 Link

    Da, si noi mergem cu bicicleta!

  • Stancu Ion
    Stancu Ion Vineri, 12 Septembrie 2014 11:32 Link

    Interesant articol, felicitari!

Ca sa postezi trebuie sa faci LOGIN
Back to top