Sportul în timpul menstruației

sfaturimedicale.roDeși participarea femeilor la diferite sporturi a crescut semnificativ în ultimii ani, acestea totuși au rămas mult în urmă față de bărbați. Acest lucru se întâmplă din cauza problemelor legate de Glossary Link menstruație și de reproducere. Până de curând femeilor le era interzis sportul în timp ce erau însărcinate sau în timpul menstruației întrucât se considera că exercițiile fizice în aceste perioade puteau fi dăunătoare.
 Totuși studii recente au demonstrat faptul că exercițiile fizice modificate sunt chiar benefice în timpul sarcinii, iar menstruația nu a mai este un motiv care să împiedice femeile să practice sport. Oricum, mai sunt multe lucruri de înțeles despre problemele ginecologice ale femeilor.
Menstruația a fost un subiect tabu în știința sportului. Fiind o activitate a bărbaților care nu sunt prea încântați să vorbească despre acest subiect, problema a fost frecvent evitată. Orice femeie din era “pre-tampoane” își poate aminti cât de neplăcut era practicarea unui sport în timpul menstruației. Din anii ’50 îmbunătățirea condițiilor de igienă feminină a facilitat participarea femeilor la diverse sporturi. Acum femeile participă la orice competiție sportivă.
Deși numeroase cercetări se ocupă de felul în care sportul afectează menstruația, mai puțin este cunoscut felul în care menstruația afectează performanțele sportive ale femeilor. Aceste modificări hormonale ciclice pot afecta potențialul fizic și psihic și deci pot influența performanțele sportive ale femeilor.
După cum bine știți, simptomele care însoțesc menstruația diferă considerabil de la o femeie la alta. Unele femei nu au nici un simptom, altele pot prezenta de la un ușor discomfort până la o stare generală alterată pre- și în prima zi a menstruației. Unele femei simt modificări și pe parcursul ciclului menstrual, altele nu. Există femei care au devenit campioane  olimpice (chiar la proba de înot sau de atletism) deși erau în perioada menstruației.
Testele efectuate au demonstrat că menstruația nu afectează performanța sportivă. Dar, dacă vorbiți cu sportive sau cu antrenoare, multe vor relata apariția de simptome de la dureri de spate la Glossary Link fatigabilitate crescută. Există puține date obținute prin studii controlate, majoritatea informațiilor fiind obținute din relatări subiective. De asemenea există numeroase studii cu rezultate constradictorii.
Unele studii au raportat diferențe în ceea ce privește performanța pe parcursul ciclului menstrual, cele mai bune rezultate fiind obținute în zilele postmenstruale iar cele mai slabe în perioada premenstruală și în prima zi a menstruației.
Este important atât pentru sportive cât și pentru antrenori să știe că femeile pot reacționa diferit la același tip de exerciții. Un singur tip de program nu poate fi eficient pentru toate. Adaptarea programelor de exerciții la starea fiecăreia poate duce la creșterea performanțelor și la reducerea accidentărilor.
Ca sa postezi trebuie sa faci LOGIN
Back to top