5 alimente hipercalorice

Descoperiți topul celor 5 alimente care sunt considerate „bombe calorice” sau „dușmani de temut ai siluetei”. Cu toate acestea, ele sunt foarte valoroase din punct de vedere nutrițional și facem o mare greșeală dacă ne privăm de beneficiile lor.

Imagini

{gallery}49783{/gallery}

Avocado, bananele, cartofii, ciocolata neagră și vinul roșu sunt alimente foarte sănătoase, pe care trebuie să le includem în dietă. Iar dacă știm cum să le consumăm, nici măcar nu îngrașă.

Avocado și inegalabilii săi acizi grași esențiali

Din marea familie de fructe și legume despre care aflăm zilnic cât sunt de sănătoase, unele dintre ele nu au deloc o imagine bună. În această situație se află și avocado, un fruct care poate fi consumat și ca legumă, ce are particularitatea de a fi foarte bogat în grăsimi. Din această cauză se spune că ar fi bine să-l mâncăm mai rar. Total greșit! În primul rând pentru că avocado conține doar 15 g de grăsimi la 100 g, ceea ce nu înseamnă prea mult, iar în al doilea rând pentru că aceste grăsimi sunt de fapt acizi grași esențiali a căror acțiune benefică asupra sistemului Glossary Link cardiovascular este dovedită științific. În plus, avocado este bogat în vitamina E, un puternic antioxidant, și în fibre, care încetinesc absorbția de zaharuri. Iată de ce nu trebuie să ocolim această „fructo-legumă”. Evident, nu vom mânca 2 avocado pe zi, dar îl putem adăuga frecvent la salate sau supe.

Bananele, recomandate sportivilor

Un alt fruct pe care îl evităm sau îl consumăm în mod limitat de teamă că îngrașă este banana. Sigur, bananele sunt bogate în glucide, fiind mai puțin hidratate decât alte fructe, dar ele sunt foarte alcaline, adică combat aciditatea. Cum știm că alimentația modernă este preponderent acidifiantă, bananele au, iată, o mare calitate. Și nu din întâmplare banana este fructul preferat al sportivilor: efortul fizic intens generează aciditate, împotriva căreia banana este foarte utilă. În plus, compoziția sa bogată în potasiu le permite sportivilor să compenseze pierderea acestui mineral la nivel celular. Tot datorită potasiului (un mineral esențial pentru inimă), bananele sunt recomandate persoanelor predispuse la hipertensiune arterială sau alte boli cardiovasculare.

Timpul de asimilare a substanțelor nutritive din banană depinde de gradul de coacere: dacă e puțin mai verde, banana conferă un aport lent de energie și este indicată cu 1-2 ore înainte de ședința de sport. Bine coaptă, banana este compusă mai ales din zaharuri rapide, care se asimilează foarte repede, ceea ce este primordial după practicarea activității fizice.

Cartofii, buni contra acidității

Cartoful este considerat, pe nedrept, „cenușăreasa” alimentației din cauza unui mod de preparare nesănătos: prăjirea. Într-adevăr, scăldați în ulei încins, cartofii își pierd valoarea nutrițională, ci devin dimpotrivă toxici. Dar preparați la abur sau, în coajă, prin fierbere sau coacere, cartofii își păstrează toate proprietățile nutriționale, care sunt destul de apropiate cu ale bananelor. Cartoful este și el foarte alcalin, acționând eficient contra acidității, și foarte bogat în potasiu. Cartofii preparați în mod sănătos sunt recomandați de asemenea sportivilor după un antrenament dificil sau o competiție. De reținut: cartoful este singurul aliment făinos care nu e deloc acid pentru organism, spre deosebire de alte produse făinoase precum pastele sau orezul.

Ciocolata neagră, un excelent antioxidant

Ciocolata neagră (cu cel puțin 70% cacao) conține foarte mulți polifenoli, care au o puternică acțiune antioxidantă, mai mare decât a ceaiului verde sau a afinelor. Consumul frecvent de ciocolată neagră contribuie la diminuarea riscului cardiovascular. De asemenea, acțiunea sa de combatere a stresului este bine cunoscută. Atenție! Medicii țin totuși să precizeze că trebuie să ne limităm la maximum 4 pătrățele de ciocolată, fie ea și neagră, pe zi, nicidecum o tabletă întreagă. Dar ciocolata neagră, spre deosebire de ciocolata cu lapte (și mult zahăr), este foarte sățioasă și ne ajută să nu facem excese.

Vinul roșu, bun pentru inimă

Cât despre vinul roșu, se știe că și el limitează bolile cardiovasculare, în principal datorită unui polifenol celebru – resveratrolul. Și în acest caz, suntem atenționați asupra cantităților: trebuie să ne limităm la maximum un pahar de vin roșu pe zi, dacă vrem să beneficiem de proprietățile antioxidante ale vinului roșu.

 

Ultima modificareMarți, 09 Iulie 2013 13:18
Ca sa postezi trebuie sa faci LOGIN
Back to top