|
Speranța vine de la... soia |
Există
speranțe de tratare a osteoporozei la femei cu ajutorul unui derivat al
produsului soia, se arată într-un studiu realizat de profesori și cercetători
de la Policlinica din Messina, prezentat sâmbătă și publicat în prestigioasa
revistă Annals of Internal Medicine, informează agenția AGI, consultată de
Rompres.
Tot astăzi, în Statele Unite a
început comercializarea noului tratament care a fost clasificat de 'Food and
Drug Administration' în categoria ''medical food''.
Studiul s-a realizat în urma
colaborării a trei centre medicale universitare italiene și a implicat 389 de
femei suferinde de osteopenie, respectiv acea condiție osoasă în care se
înregistrează o densitate minerală sub valorile normale, dar care nu poate fi
considerată osteoporoză propriu-zisă întrucât nu se evidențiază fracturi. Cercetătorii au demonstrat
eficacitatea genisteinei, un derivat al soia, în combinație cu calciul și cu
vitamina D3 în prevenirea acestei patologii. ''Genisteina este un isoflavon din
soia, care are efecte similare estrogenilor, iar în această cercetare se
utilizează forma chimică pură la o doză (54 de miligrame pe zi) care, cel puțin
la populațiile noastre nu poate fi obținută pur și simplu consumând mai multe
alimente pe bază de soia'', a subliniat prof. Herbert Marini. După doi ani, la
femeile care au fost tratate cu genisteină s-a observat o îmbunătățire
semnificativă a densității minerale osoase la femur și coloana vertebrală față
de grupul placebo (numai calciu și vitamina D3).
Această substanță este în
general bine tolerată, înregistrându-se câteva efecte adverse gastrointestinale
cum ar fi dispepsia și constipația care însă sunt legate în parte de calciu'',
a mai spus prof.Marini.
Acest articol a fost citit de 1125 ori.
|