|
Sarea poate crește riscul de obezitate la copii |
Alimentația bogată în sare poate crește riscul de obezitate la copii, conform
unui studiu realizat de cercetători de la University of London, informează joi
BBC online consultat de Rompres.
Într-un studiu realizat prin examinarea datelor privind obiceiurile alimentare
ale unui grup de 1.600 de copii, s-a observat faptul că un conținut ridicat de
sare în alimentație îi împinge pe copii să consume mai multe băuturi
carbo-gazoase dulci care duc la supraponderalitate și obezitate.
Conform rezultatelor acestui studiu publicat în revista Hypertension, înjumătățirea
rației medii zilnice de 6 grame de sare din alimentația unui copil are ca efect
reducerea a 250 de calorii din dieta săptămânală a acestuia.
Unul din cinci copii britanici este supraponderal și există temeri că acest
raport va conduce la rândul său la o creștere a numărului adulților care suferă
de obezitate și sunt vulnerabili în fața unor afacțiuni coronariene sau în fața
atacurilor cerebrale în anii ce vor urma.
Corelația dintre sare și obezitate este ușor de făcut. Alimentația bogată în
sare produce senzația de sete, iar în rândul adulților setea duce la o creștere
a consumului de sucuri care produc îngrășare. Acesta este primul studiu care
identifică același efect al consumului de sare și în rândul copiilor.
Cercetătorii de la St George's, University of London, au studiat datele
obținute de un sondaj realizat în 1997 la nivel național, cu privire la
alimentația britanicilor. Ei au folosit un eșantion de 1.600 de copii și
adolescenți cu vârste cuprinse între 4 și 18 ani, oprindu-se asupra măsurătorilor
cu privire la relația dintre volumul de sare și cel de lichide consumate. Ei au
observat că adolescenții și copiii care consumau mai puțină sare, beau mai
puține lichide și au estimat că la 1 gram de sare din alimentație corespunde
aproximativ 100 de grame de lichid consumat pe zi. În medie, aproximativ un
sfert din această cantitate de lichid este reprezentată de băuturi răcoritoare
bogate în zahăr. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 1453 ori.
|