Prima pagină
Articole științifice
Știri medicale
Lexic de boli
Aditivi alimentari
Resurse de sănătate Sport Rețete de sănătate Programe de sănătate Ghid de prim ajutor
Terapii complementare
Resurse naturale
Planificare familială
Medicamente
Utile
Căutare avansată
Login





Parola uitata?
Nu ai cont? Creaza unul
Riscul consumului crescut de lapte la vârstnici
Calciul are o influență benefică mai mult asupra copiilor decât a persoanelor în vârstă. Conform concluziilor unor cercetări de ultimă oră ale savanților americani, calciul, prezent în cantități importante în produsele lactate, are un impact dezastruos asupra funcțiilor vitale ale creierului, transmite AP. Ba mai mult, avertizează oamenii de știință, calciul în exces duce la scăderea capacităților mentale în cazul adulților înaintați în vârstă, mai ales în combinație cu vitamina D, care ajută la fixarea calciului în sânge.
O dietă pe bază de produse lactate în cazul bătrânilor înseamnă dezastru garantat, susține echipa de cercetători de la Universitatea Duke din California de Nord, căreia îi aparțin concluziile în cauză.
Oamenii de știință au ajuns la respectivele rezultate în urma unor ani îndelungați de experimente, pe un eșantion reprezentativ de adulți în vârstă, între 60 și 86 de ani.
În urma acestor cercetări s-a constatat că, în condiții aproximativ egale de trai, țesuturile nervoase afectate pe creier erau în proporție mult mai importantă la persoanele cu un consum mai mare calciu și vitamina D decât la persoanele care aveau o dietă săracă în produse lactate, cu un aport nesemnificativ de vitamina D.
Conform specialiștilor, depunerile de calciu provoacă embolie (obturarea vaselor sanguine) care afectează iremediabil activitatea creierului, prin scăderea nivelului de irigare a acestuia cu sânge.
Șefa echipei de cercetători de la universitatea menționată din California de Nord, Martha Pan, a indicat că ”medicii sunt din ce în ce mai îngrijorați de efectele excesului de calciu”. Mai cu seamă că reclamele tv. îndeamnă oamenii să consume tot mai mult calciu. ”Încercăm să aducem la cunoștința consumatorilor obișnuiți la ce riscuri se expun atunci când optează pentru o dietă bogată în calciu și vitamina D”, a adăugat aceasta pentru revista Health.
Specialiștii recomandă persoanelor trecute de 50 de ani să reducă consumul unor alimente precum produsele lactate, sucul de portocale, cerealele bogate în calciu, precum și peștele marin sau ficatul de orice fel.
/Rompres/

Acest articol a fost citit de 946 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
 

Cauta produse in Farmacia online PCFarm.ro


Lentile de contact
Optiland.ro