|
Paracetamolul ar putea diminua cu o treime riscul cancerului de ovare |
O pastilă de paracetamol pe zi ar putea ajuta la prevenirea cancerului de ovare, potrivit unui studiu publicat în ultimul număr al revistei "British Journal of Clinical Pharmacology" - a informat vineri agenția spaniolă de presă EFE, recepționată de Rompres.
Oamenii de știință de la Universitatea din Atena, autori ai cercetării, au efectuat un studiu asupra unui eșantion de 4.000 de femei și au concluzionat că ingerarea cu regularitate a unor doze de paracetamol poate diminua cu o treime riscul cancerului de ovare. Nu este prima dată când experții asociază paracetamolul cu acest tip de tumoare. Cercetătorii greci au analizat rezultatele a opt studii anteriorare, desfășurate în Marea Britanie, SUA și Danemarca între 1966 și 2004, care au confirmat aceste efecte preventive. Oamenii de știință au evidențiat beneficiile continuării cercetării în acest sens, deoarece "chimioprevenirea", adică administrarea anumitor substanțe chimice, naturale sau sintetice, pentru a evita dezvoltarea unui cancer, ar presupune un mare avans în domeniul sănătății publice. În același timp, au avertizat că paracetamolul poate avea, pe termen lung, efecte adverse asupra ficatului și rinichilor, care ar contrabalansa potențialele sale efecte benefice. /Rompres Acest articol a fost citit de 951 ori.
|