|
Niacina poate asigura protecție împotriva bolii Alzheimer |
Niacina alimentară (Vitamina B3) poate asigura protecție împotriva bolii Alzheimer și a demenței senile. Într-un studiu publicat în revista „Journal of Neurology Neurosurgery and Psychiatry”, cercetătorii Institutului Rush for Health Aging din Chicago au urmărit
4000 de pacienți cu vârste mai mari sau egale cu 65 de ani care nu sufereau de boala Alzheimer. Participanții la studiu au fost întrebați despre consumul lor zilnic de niacină care se găsește în carne slabă, pește, legume, nuci și produse lactate. După trei ani de la începutul studiului, cercetătorii au urmărit la întâmplare 815 dintre pacienți și au descoperit că 131 au fost diagnosticați cu boala Alzheimer. După ajustarea factorilor de risc, studiul a demonstrat că pacienții care au consumat o cantitate de niacină mai mică de cca 12,6mg pe zi au prezentat un risc de 80 de ori mai mare de a fi diagnosticați cu boala Alzheimer față de cei care au consumat cel puțin 22,4mg/zi. Dintre toți particicipanții la studiu rata declinului cognitiv printre cei care au un consum crescut de niacină a fost cu aproape jumătate (44%) mai mică decât în grupul celor care nu consumau niacină. Acest articol a fost citit de 1158 ori.
|