|
Legumele și nu fructele ajută la păstrarea memoriei bătrânilor |
Consumul legumelor /și nu al fructelor/ contribuie la încetinirea
degenerescenței neuronale cerebrale a persoanelor de vârste înaintate, relevă
un studiu publicat luni în SUA, citat de AP.
Potrivit acestuia, "persoanele care consumă cel puțin 2,8 porții de legume
zilnic au încetinit cu aproximativ 40 % ritmul diminuării capacităților lor de
a memoriza
, comparativ cu cele care consumă mai puțin de o porție zilnic",
scrie Dr. Martha Clare Morris, principalul autor al lucrării, publicată în
revista americană Neurology din 24 octombrie.
"Această încetinire a neurodegenerescenței este echivalentă unei
prelungiri cu cinci ani a capacităților mentale", a afirmat ea, precizând
că studiul conține concluziile unor cercetări care au durat șase ani.
Lucrarea, efectuată de cercetători ai Școlii de medicină Rush din Chicago /statul
Illinois/, a fost efectuată pe un eșantion de 3.718 persoane, având ca obiectiv
să determine potențialele efecte ale regimurilor alimentare bogate în legume și
în fructe pentru a frâna declinul memoriei la persoanele cu vârste depășind 65
de ani.
Printre legumele consumate, spanacul, lăptuca sau alte legume cu frunze de
același tip, au avut - aparent - efectele cele mai promițătoare pentru a
încetini pierderea memoriei, subliniază cercetătorii.
Studiul a mai arătat că, cu cât o persoană este mai vârstnică, cu atât
încetinirea neurodegenerescenței cerebrale este mai pronunțată dacă subiectul
consumă mai mult de două porții de legume zilnic.
/Rompres/
Acest articol a fost citit de 747 ori.
|