Majoritatea oamenilor când se gândesc la calciu, se gândesc la lapte. Dar este chiar așa? Laptele este în momentul de față una din numeroasele surse da calciu dar sunt unele motive importante pentru care acesta nu este cea mai bună sursă pentru toată lumea.
Acestea sunt: 1.Intoleranța la lactoză. Mulți oameni au un anumit grad de intoleranță la lactoză. Acestor persoane laptele și produsele lactate le produc crampe, diaree, gaze. Aceste simptome pot fi de la ușoare la foarte severe. Unele populații au o frecvență mult mai mare a intoleranței la lactoză. De exemplu, 90% dintre asiatici, 70% dintre americanii negri și 50% dintre hispanici au intoleranță la lactoză, comparativ cu doar 15% dintre europenii nordici. O alternativă pentru cei cu intoleranță la lactoză dar cărora le face plăcere să consume produse lactate este de a lua medicamente conținând enzime care digeră glucidele din lapte (cum este și lactoza), sau să consume lapte cu adaus de lactază (enzima care digeră lactoza). 2.Conținutul crescut de grăsimi saturate. Multe produse lactate au conținut crescut de grăsimi saturate iar acestea se știe că sunt factor de risc pentru boli cardiovasculare. Este adevărat că majoritatea produselor lactate sunt degresate, cu un conținut scăzut de grăsimi sau chiar fără grăsimi, dar grăsimile saturate îndepărtate din aceste produse tot le consumă cineva, sub formă de înghețată, unt sau prăjeli. Este ciudat faptul că de multe ori acei oameni care consumă produse bogate în grăsimi saturate consumă și produsele lactate degresate. 3.Posibilitatea creșterii riscului de cancer ovarian. Nivelul crescut de galactoză, un glucid care rezultă din digetia lactozei din lapte, a fost studiat ca posibil factor nociv pentru ovare care poate duce chiar la cancer ovarian. Deși această asociere nu a fost demonstrată prin studii se consideră totuși nocivă din acest punct de vedere consumarea unei cantități mari de produse lactate. 4. Posibilitatea creșterii riscului de cancer de prostată. O dietă bogată în calciu a fost implicată ca factor favorizant în cancerul de prostată. Studii efectuate la Harvard au demonstrat că bărbații care consumă două pahare de lapte zilnic au un risc dublu de a face cancer de prostată decât cei care nu consumă lapte deloc. Această asociere este cu calciul, mai degrabă decât cu produsele lactate. Deși mai sunt necesare studii ulterioare, nu putem afirma că un consum crescut de lapte este sigur pentru sănătate.
Acest articol a fost citit de 1715 ori.
Comenteaza articolul
Comentarii (4)
1. Scris de Lore in 15-07-2011 04:34
FZXUQRzGNnsAfVlti
Now we know who the senlisbe one is here. Great post!