|
Îndulcitorii cu conținut redus de calorii ar putea îngrășa mai mult decât zahărul |
Una dintre regulile de bază pentru oricine ține la siluetă este să nu se atingă
de zahăr și să folosească îndulcitori alimentari cu conținut caloric redus,
însă conform unor rezultate recente ale unor noi studii, acești îndulcitori ar
putea avea efecte mai periculoase pentru sănătate și siluetă decât zahărul.
Cercetătorii au ajuns la această concluzie bazându-se pe faptul că gustul dulce
îi induce organismului reacția de a se pregăti pentru primirea unui număr mare
de calorii. Ori, prin folosirea îndulcitorilor substitut al zahărului, aceste
calorii nu pătrund în organism, provocând ''confuzie'' la nivelul arderilor
metabolice iar organismul ajunge să ceară mai multă mâncare sau să ardă mai
puțină energie, ambele situații ducând la îngrășare.
"Datele pe care le-am obținut indică cu claritate faptul că în cazul
consumului unui aliment îndulcit cu zaharină, substanță substitut a zahărului
și cu un conținut caloric redus, poate duce la o creștere în greutate mai mare
decât consumul aceluiași aliment îndulcit cu zahăr normal, cu conținut caloric
ridicat.
Alți îndulcitori artificiali, cum este și aspartamul, ar putea genera același
efect în organism, conform studiului publicat de revista Behavioural
Neuroscience, a Asociației Psihologilor americani.
Oameni de știință de la Purdue University din West Lafayette, Indiana, au
hrănit un grup de cobai cu iaurt îndulcit cu zaharină, iar celălalt grup de
cobai a primit un iaurt îndulcit cu glucoză. S-a constatat că șoarecii hrăniți
cu iaurt îndulcit cu zaharină au avut nevoie să consume mai multe calorii decât
ceilalți și s-au îngrășat mai mult decât cobaii care au primit iaurt îndulcit
cu glucoză.
Deocamdată aceste rezultate sunt preliminarii, oamenii de știință anunțând că
este nevoie de mai multe experimente în domeniu pentru a testa aceste
concluzii. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 1225 ori.
|