|
Grapefruitul, o armă împotriva colesterolului |
Consumând un grapefruit pe zi, nivelul de colesterol scade semnificativ conform unor studii efectuate de cercetători din Israel, Polonia și Singapore. Grapefruitul roșu are un efect și mai puternic de scădere a colesterolului decât celelate variante ale acestui fruct.
Cercetătorii au ajus la această concluzie în urma unui studiu efectuat pe 57 de pacienți (bărbați și femei) cu nivel crescut al colesterolului sangvin care au fost supuși recent unei intervenții chirurgicale de bypass aorto-coronarian și care nu se aflau pe tratament hipocolesterolemiant cu statine. Pe lângă un regim sărac în grăsimi timp de 30 de zile, o treime din grup a consumat grapefruit alb și o altă treime a consumat grapefruit roșu. La pacienții care au consumat grapefruit s-a constatat o scădere semnificativă a nivelului grăsimilor din sânge în timp ce la treimea care nu a consumat acest fruct nu s-a constatat nici o schimbare. Cercetătorii recomandă să fie cerută părerea medicului înainte de a consuma grapefruit întrucât se știe că acesta interacționează cu efectul unor medicamente. Acest studiu a fost prezentat în ediția online a Revistei American Chemical Society's Journal of Agricultural and Food Chemistry. Acest articol a fost citit de 4146 ori.
|