Prima pagină
Articole științifice
Știri medicale
Lexic de boli
Aditivi alimentari
Resurse de sănătate Sport Rețete de sănătate Programe de sănătate Ghid de prim ajutor
Terapii complementare
Resurse naturale
Planificare familială
Medicamente
Utile
Căutare avansată
Login





Parola uitata?
Nu ai cont? Creaza unul
Expunerea la soare scade riscul a 16 tipuri de cancere
ImageUn studiu recent publicat a deschis din nou dezbaterea în legătură cu expunerea la soare și riscul de cancer. Întrebarea este dacă radiațiile solare, prin producerea vitaminei D, ajută la scăderea riscului neoplasmelor sau, din contră, favorizează apariția cancerului de piele.

Articolul apărut în numărul din iulie al revistei Anticancer Research sugerează că radiațiile ultraviolete tip B au un efect favorabil prin producerea vitameinei D si reduc riscul apariției a 16 tipuri de malignitați: 6 tipuri de cancere gastrointestinale, 3 tipuri de tumori specifice feminine, 3 cancere urogenitale, 2 limfoame și 2 cancere de tract aerodigestiv superior.
”Vitamina D acționează prin influențarea adeziunii intercelulare, a apoptozei, inhibarea angionezei în jurul tumorilor și a metastazelor”, a explicat pentru Medscape William Grant, PhD, de la Sunlight, Nutrition, and Health Research Center din San Francisco, California, conducătorul investigațiilor. ”O expunere de 15 minute pentru cei cu culoarea pielii mai deschisă și chiar de trei ori mai lungă pentru cei de culoare mai închisă poate aduce beneficii importante”, a mai adăugat cercetătorul.
Suplimentarea orală a vitaminei D poate fi benefică, deși studii mari controlate despre această temă lipsesc deocamdată. Într-un articol publicat în februarie anul current în New England Journal of Medicine cercetătorii nu au găsit nici o asociere între expunerea la soare și incidența cancerului colorectal la femei aflate în menopauză. Totuși, în studiul respectiv nu a fost suplimentat aportul de vitamina D cu o doză adecvată (400 unități/zi în loc 1000-1500 unități recomandate zilnic), a precizat Dr. Grant pentru Medscape.
Se estimează că sursele alimentare ne asigură 250-300 unități de vitamina D pe zi. Experții celor două părți sunt de acord într-un singur aspect: sunt necesare studii mari, bine controlate  pentru a stabili exact legătura dintre expunerea la soare și riscul de cancer. ”Efectul razelor ultraviolete trebuie studiat în continuare, ca și influența vitaminei D asupra incidenței neoplasmelor, mortalității și ratelor de supraviețuire”.


Anticancer Res. 2006;26:2687-2699.
N Engl J Med. 2006;354:684-696.


Acest articol a fost citit de 1148 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
 

Cauta produse in Farmacia online PCFarm.ro


Lentile de contact
Optiland.ro