|
Două pătrățele de ciocolată amăruie pe zi fac să ne scadă tensiunea |
Consumul zilnic a două pătrățele de ciocolată neagră /amăruie/, echivalentul a
30 de calorii, este suficient pentru a reduce tensiunea arterială fără a ne îngrășa,
potrivit unui studiu german dat publicității în Statele Unite ale Americii și
citat de site-ul cotidianului elvețian La Liberté.
Se știa deja că 100 de grame consumate zilnic dintr-un aliment care conține
ciocolată poate face să ne scadă tensiunea; medicina nu cunoștea, însă,
efectele unor cantități mici de ciocolată neagră, bogată în cacao și cu un
conținut redus de zahăr și materii grase, explică un doctor din cadrul
Spitalului Universitar din Köln /Germania/.
Testul clinic a fost realizat pe 44 de adulți cu vârste cuprinse între 56 și 73
de ani - 24 de femei și 20 de bărbați -, în intervalul ianuarie 2005-decembrie
2006, care sufereau de prehipertensiune sau de hipertensiune arterială.
La finalul perioadei, cercetătorii au constatat că persoanele care consumaseră
ciocolata neagră au înregistrat o scădere medie a tensiunii, dar nu și o
modificare a greutății corporale și a concentrației de lipide și de glucoză în
sânge.
/Rompres/
Acest articol a fost citit de 1465 ori.
|