Prima pagină
Articole științifice
Știri medicale
Lexic de boli
Aditivi alimentari
Resurse de sănătate Sport Rețete de sănătate Programe de sănătate Ghid de prim ajutor
Terapii complementare
Resurse naturale
Planificare familială
Medicamente
Utile
Căutare avansată
Login





Parola uitata?
Nu ai cont? Creaza unul
Dieta mediteraneană scade riscul bolii Alzheimer
ImageConform unui articol publicat în ediția din aprilie a jurnalului Annals of Neurology, o revistă publicată de John Wiley & Sons, dieta mediteraneană, adică o dietă săracă în preparate din carne și lactate și bogată în fructe-legume, cereale și anumite soiuri de pește, reduce riscul apariției bolii Alzheimer.  Au existat mai multe teorii potrivit cărora o dietă anume ar putea influența riscul apariției bolii, dar datele epidemiologice erau contradictorii și  au fost studiate doar câteva alimente în special, nu un regim alimentar complet. Pentru a completa această lipsă de date, cercetătorii de la Centrul Medical Universitar Columbia au realizat un studiu de cohortă, incluzând 2.258 de persoane vârstnice din New York care nu sufereau de nici o formă de demență la începutul studiului.
La toți participanții s-a efectuat un examen medical complet, inclusiv examen neurologic și interviuri pentru evaluarea funcției și sănătății neuro-psihice, informațiile obținute fiind folosite pentru depistarea prezenței sau absenței unei demențe.

Participanții au fost reevaluați la intervale de 18 luni timp de 4 ani. Totodată la fiecare dintre participanți s-a efectuat și o analiză a dietei și a obiceiurilor alimentare, cu ajutorul unui chestionar alimentar semi-cantitativ. A fost determinat un scor al dietei Mediteraneene (de la 0 la 9) pe baza unor criterii anterior definite. Pe parcursul studiului s-a stabilit diagnosticul de boală Alzheimer la un număr de 262 de persoane.
S-a observat că pacienții care au urmat regimul Mediteranian au avut un risc mult mai redus să dezvolte demență în comparație cu restul persoanelor. Pentru fiecare punct în plus obținut în scorul Mediteranean s-a observat o scădere a riscului pentru boala Alzheimer cu nu mai puțin de 9 -10%. Cei care s-au încadrat în treimea superioară a scorului (7-9) au prezentat un risc cu 39-40% mai puțin de a dezvolta boala. Asocierea a rămas significantă și după luarea în considerare a altor factori de risc, cum ar fi vârsta, sexul, proveniență etnică, educație, greutatea corporală (BMI), fumatul și prezența altor comorbidități.

Acest articol a fost citit de 1045 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Comentarii (1)
 
1. Scris de ed in 26-12-2011 21:58
 
 
 
significantă
\"significantă\" ??? 
Nu semnificativă??? 
 
Poate nu vei crede, dar informaia îi pierde din credibilitate când autorul nu tie bine romanete. Apare imediat întrebarea: cum pot crede ca cel ce scrie aici tie despre ce vorbete, când limba romana lasă de dorit?
 
 
 

Cauta produse in Farmacia online PCFarm.ro


Lentile de contact
Optiland.ro