|
Dieta Atkins are efecte negative asupra vaselor de sânge |
Populara dietă Atkins, care exclude carbohidrații și se bazează pe grăsimi,
poate cauza daune pe termen lung la nivelul vaselor de sânge, cât și inflamații
aflate în strânsă legătură cu bolile de inimă și cele arteriale, conform unui
nou studiu, preluat de Reuters.
Potrivit oamenilor de știință de la Universitatea din Maryland
, regimurile
sărace în grăsimi, precum South Beach și Ornish, scad colesterolul și au efecte
pozitive asupra funcțiilor arteriale.
„Dieta Atkins este cea mai proastă dintre toate. Ea determină creșterea
nivelului de LDL cu 7%, în timp ce dietele Ornish și South Beach scad acest
nivel cu 7-10 procente”, a declarat dr. Michael Miller, șeful echipei de
cercetători.
Lipoproteinele cu densitate mică (LDL) reprezintă colesterolul „rău”, care se depune pe
peretele arterelor.
În cadrul studiului au fost examinate 18 persoane, fiecare dintre acestea
urmând timp de o lună cele trei diete.
S-a constatat că anumiți factori care semnalează o inflamație au crescut cu
30-40% în cadrul etapei Atkins, în timp ce pe perioada urmării dietelor South
Beach și Ornish, acești factori au fost stabili sau chiar au înregistrat o
scădere cu 15-20 de procente.
/Rompres/
Acest articol a fost citit de 1122 ori.
|