|
Consumul moderat de alcool reduce riscurile cardiace |
Consumul moderat, dar regulat, de alcool are efecte benefice asupra
organismului, în special vinul micșorând considerabil riscurile cardiace pentru
persoanele aflate între două vârste, conform unui studiu realizat de
cercetători americani din South Carolina, informează BBC online.
Consumatorii moderați de vin întâmpină un risc cu 38% mai redus de a se
îmbolnăvi de afecțiuni cardiace, decât persoanele care nu au consumat deloc
alcool, conform acestui studiu realizat pe un eșantion de 7.500 de voluntari și
care a durat 4 ani.
Băutorii de vin sunt cei care au înregistrat cele mai bune rezultate la testele
cardiace, conform acestui studiu publicat de American Medical Journal. Însă
experții cardiologi avertizează că alcoolul nu este panaceul unei inimi
sănătoase, existând numeroși alți factori care contribuie la sănătatea inimii.
''Pentru anumiți oameni o dietă sănătoasă pentru inimă poate include un consum
limitat de alcool, chiar și în rândul oamenilor care nu au consumat alcool
înainte'', a comentat Dr. Dana King, coordonatoarea acestui studiu.
Nici unul dintre participanții la acest studiu nu consuma alcool în moment
începerii experimentului. Apoi doar 6% dintre participanții la studiu au
început să consume alcool zilnic, în cantități moderate - un pahar de vin pe zi
pentru femei și până la 2 pahare de vin pe zi pentru bărbați. După 4 ani s-a
observat că gradul considerabil mai redus de risc cardiac suportat de
participanții la experiment care au consumat alcool zilnic, este constant,
indiferent de gradul de formă fizică, de masa corporală sau de alți factori de
risc cardiac.
Acest studiu a identificat de asemenea și o creștere a cantității de HDL sau
așa-numitul ''colesterol bun'' din organism la persoanele care au consumat
regulat și cu moderație vin, timp de 4 ani. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 891 ori.
|