|
Consumul exagerat de apă nu are efecte benefice asupra sănătății (studiu) |
Este suficient să bem atâta apă cât să ne potolim setea. Consumul exagerat de
apă nu este benefic pentru organism, conform unui studiu publicat în această
săptămână în revista Journal of the American Society of Nephrology, informează
AFP recepționată de Rompres.
Se remarcă o absență generală de dovezi cu privire la avantajele pentru
organism
ale consumului de apă dincolo de cantitatea necesară pentru potolirea
setei, susțin autorii acestui studiu. Nici un rezultat științific nu justifică
recomandarea des auzită de a se consuma cel puțin 1,5 litri de apă pe zi,
susțin Dan Negoianu și Stanley Goldfarb de la Universitatea Pennsylvania din
Philadelphia.
Cei doi oameni de știință au analizat mai multe studii care ajungeau la
concluzia că un consum ridicat de apă îmbunătățește filtrarea toxinelor în
organism prin rinichi. ''Întrebarea care se pune este dacă un consum mai
ridicat de apă ajută această funcție a rinichilor, iar răspunul este că nu! Mai
mult decât atât, un consum ridicat de apă are efectul contrar celui scontat și
anume reduce capacitatea de filtrare a rinichilor'', a precizat Stanley
Goldfarb.
Consumul de apă mai este considerat drept un element de bază în unele diete
împotriva îngrășării. Dan Negoianu și Stanley Goldfarb au recunoscut că un
consum ridicat de apă micșorează pofta de mâncare, dar adăugă că nici un studiu
existent nu a putut demonstra că apa în sine poate ajuta la menținerea siluetei.
De asemenea, câteva pahare în plus de apă nu au nici un efect în întreținerea
tenului și nici nu opresc migrenele, nici un studiu neputând demonstra aceste
ipoteze.
Un consum crescut de apă nu se justifică decât în cazul atleților sau al
persoanelor aflate într-o zonă cu un climat foarte cald, unde deshidratarea
organismului este rapidă. ''Pentru majoritatea oamenilor însă nu este nevoie să
bea apă decât atunci când le este sete'', a mai adăugat Stanley Goldfarb. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 1398 ori.
|