|
Consumul de soia micșorează riscul de cancer mamar |
Femeile care consumă în mod regulat alimente pe bază de soia întâmpină un risc
mai redus de a suferi de cancer mamar, conform unui studiu japonez publicat
vineri, informează AFP.
Femeile care au în organism un nivel ridicat de genisteină, un compus conținut
în soia, sunt mai puțin expuse la pericolul de îmbolnăvire de cancer la sân
,
conform unui studiu realizat de Centrul național împotriva cancerului de la
Tokyo.
Acest studiu a fost realizat pe un eșantion de 25.000 de femei cu vârsta între
40 și 69 de ani de pe întregul teritoriu al Japoniei, într-o perioadă de zece
ani și jumătate. Echipa de cercetători niponi a urmărit legătura dintre
concentrația de genisteină din organism și frecvența apariției tumorilor
maligne mamare. Astfel s-a ajuns la concluzia că riscul de îmbolnăvire de
cancer mamar la femeile cu un nivel mai ridicat de genisteină este de trei ori
mai mic decât la femeile cu un nivel scăzut al acestui compus în organism.
De cealaltă parte, conform unui alt studiu nipon publicat recent, femeile care
consumă regulat produse pe bază de soia întâmpină un risc de 3 până la 4 ori
mai crescut de a suferi de crize cardiace. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 923 ori.
|