|
Consumul de băuturi alcoolice mărește riscul de îmbolnăvire de cancer mamar |
Un nou studiu american a descoperit o legătură între consumul de băuturi
alcoolice și o creștere a riscului de cancer mamar la femeile aflate la
menopauză, informează Reuters.
Analiza unor date obținute în trei alte studii realizate pe mai mult de 184.000
de femei indică faptul că un consum cotidian
chiar moderat de alcool poate duce
la o creștere semnificativă a riscului de cancer mamar la femeile în vârstă,
conform lui Jasmine Lew, cercetător la National Cancer Institute (NCI) din
Statele Unite ale Americii.
Astfel, femeile care consumă zilnic o cantitate mică de alcool, echivalentă a
1-2 pahare de vin pot înregistra o creștere a riscului de dezvoltare a unei
tumori mamare cu 32% mai mare decât cele care nu consumă deloc alcool. De la 3
sau mai multe pahare pe zi acest risc crește cu 51%.
''Indiferent de tipul de alcool consumat, riscul de îmbolnăvire de cancer mamar
este evident'', a precizat Jasmine Lew.
Dr. Lew susține că rezultatele acestui studiu oferă coerență teoriei că
alcoolul interferează cu metabolismul estrogenului, fapt care duce la o
creștere a riscului de cancer.
Conform statisticilor în cursul acestui an peste 1,2 milioane de femei din lume
vor fi diagnosticate cu cancer mamar, iar aproximativ 500.000 dintre acestea
își vor pierde viața. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 825 ori.
|