|
Consumul constant și moderat de vin aduce beneficii sănătății |
Consumul moderat și regulat de vin este un factor important în scăderea riscului decesului de boli de inimă. Studii făcute în Anglia și Danemarca au arătat că cei care nu consumă vin au mai multe șanse de a se îmbolnăvi de inimă.
"În cantități moderate, vinul poate fi consumat și în regimul de slăbire pentru că nu conține grăsimi, colesterol sau fibre, fiind furnizor de energie și un bun digestiv. În funcție de culoarea, tăria și tipul vinului, variază și aportul acestuia. Cel mai indicat, din punctul de vedere al siluetei, este vinul alb sec, deoarece este cel mai sărac în proteine și calorii. El este urmat de vinul roșu sec, care este un excelent antioxidant. De asemenea, vinul este recomandat și în anemii, deoarece poate stimula pofta de mâncare contribuind la echilibrarea balanței nutriționale", a afirmat prof. dr. Ileana Marinescu, medic endocrinolog și nutriționist la Institutul "C. I. Parhon". Vinul roșu previne apariția cancerului. Marele merit aparține flavonoidelor, care anihilează efectul nociv al radicalilor liberi. Alt component care se găsește numai în vinul roșu este quercentina. Studii de laborator demonstrează că această substanță crește imunitatea organismului, previne apariția cancerului și a bolilor de inimă, prelungește viața celulelor cu 80%, stimulează miocardul, care, în condiții de stres, nu mai poate funcționa cu eficiență maximă. Vinul dilată vasele capilare și ajută la prevenirea anginei pectorale și a formării de cheaguri. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 817 ori.
|