|
Ciocolata neagră reduce colesterolul și îmbunătățește presiunea arterială |
Consumul zilnic de ciocolată neagră poate reduce nivelul colesterolului și
îmbunătăți presiunea arterială, conform unui nou studiu, preluat de agenția de
presă ANI.
Studiul – realizat de cercetători din cadrul Universității din Illinois – relevă faptul
că o dietă din care nu lipsește ciocolata neagră
are efecte pozitive asupra
presiunii arteriale, ajutând în același timp la echilibrarea colesterolului din
organism.
Testele au fost desfășurate asupra unui grup de 49 de bărbați și femei cu
colesterolul crescut. Voluntarii au fost rugați să mănânce zilnic, timp de
patru săptămâni, batoane de ciocolată neagră cu steroli din plante și flavanol
de cacao. La sfârșitul celor patru săptămâni, s-au constatat următoarele:
consumul regulat de ciocolată neagră, dublat de o dietă redusă în grăsimi, a
scăzut nivelul colesterolului cu aproximativ 2% și cu 5,3% colesterolul LDL
(„colesterolul rău”). În plus, subiecții experimentelor au prezentat, după opt
săptămâni, o reducere cu 5% a presiunii arteriale sistolice. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 764 ori.
|