|
Ceaiul rece crește riscul formării pietrelor la rinichi |
Persoanele care consumă în mod regulat ceai rece riscă să dezvolte
pietre la rinichi, conform unui nou studiu, preluat de agenția de presă
ANI. Potrivit studiului, realizat de oameni de știință de la
Universitatea Loyola din Chicago, ceaiul rece are o concentrație
crescută de oxalat, o substanță chimică ce facilitează formarea
pietrelor la rinichi.
„Pentru multe persoane, ceaiul rece este una dintre cele mai nesănătoase băuturi pe care o pot consuma. Cei care au tendința de a dezvolta pietre la rinichi nu trebuie sub nicio formă să bea ceai rece”, a declarat unul dintre autorii studiului.
Cercetătorii americani au precizat că principala cauză a formării pietrelor la rinichi este reprezentantă de consumul insuficient de lichide. În timpul verii, oamenii sunt mult mai predispuși deshidratării, iar consumul de ceai rece într-o astfel de situație este total neindicat, apa fiind singura soluție viabilă. /Agerpres/
Acest articol a fost citit de 700 ori.
|