Consumul de ceai ajută la prevenirea cariei. Un grup de cercetători ai
universității de medicină din Illinois, SUA, au relatat că ceaiul negru, prin
componentele sale chimice, este benefic în menținerea sănătății orale,
interferând cu bacteriile ce determină afecțiunile dentare și parodontale.
Ei
au raportat rezultatele studiului lor cu prilejul celei de-a 101 întâlniri
generale a Societății Americane de Microbiologie, desfășurată la Orlando,
Florida.
Efectele ceaiului verde reprezintă obiectul central al numeroaselor publicații
și simpozioane actuale. “Numeroase studii premergătoare ale japonezilor sugerau
ideea potrivit căreia consumul de ceai verde reduce incidența cariei”, declară
Christina Wu, reprezentanta grupului de cercetători. “Cu atât mai puțină
atenție s-a acordat însă ceaiului negru, care a devenit o băutură populară
chiar și în țările occidentale. Pe plan mondial, ceaiul negru reprezintă 80%
din totalitatea ceaiurilor consumate.”
Dr. Wu și colaboratorii ei au identificat componente ale ceaiului negru
(polifenolii) capabile să distrugă bacteriile sau să încetinească
dezvoltarea lor, respectiv să inhibe producția de acid din placa bacteriană.
Ceaiul negru inhibă și glucozil-transferaza bacteriană, enzima responsabilă de
transformarea glucidelor în polizaharide aderente, ce participă la alcătuirea
matricii extracelulare. S-a observat totodată faptul că anumite microorganisme,
în contact cu ceaiul negru, au pierdut capacitatea de agregare la alte microorganisme,
reducându-se drastic cantitatea totală de placă acumulată.
În cadrul studiului, la pacienții care au efectuat clătiri bucale cu ceai negru
(câte 5 clătiri zilnice, la intervale de 3 minute și cu o durată de 30 minute),
s-a redus cantitatea plăcii bacteriene și a acizilor produși de bacterii.
Aceste date clinice vin în sprijinul unui studiu anterior, realizat de un grup
de cercetători suedezi, care la vremea respectivă publicase un articol privind
aceste efecte benefice ale ceaiului negru.
Oamenii de știință sunt convinși că ingestia regulată a acestei băuturi ar
îmbunătăți sănătatea orală chiar și la nivel mondial. Combinat corespunzător cu
igienizarea după mesele principale, consumul de ceai ar putea deveni un nou
mijloc complementar recunoscut pe plan mondial pentru combaterea plăcii
bacteriene.
Sursa: dentistul.net
Acest articol a fost citit de 988 ori.
|