Prima pagină
Articole științifice
Știri medicale
Lexic de boli
Aditivi alimentari
Resurse de sănătate Sport Rețete de sănătate Programe de sănătate Ghid de prim ajutor
Terapii complementare
Resurse naturale
Planificare familială
Medicamente
Utile
Căutare avansată
Login





Parola uitata?
Nu ai cont? Creaza unul
Cafeaua scade riscul îmbolnăvirilor de diabet
ImageConsumul de cafea, în special cea decofeinizată, este asociat cu reducerea riscului îmbolnăvirii de diabet - susține un raport din Arhivele de Medicină Internă, citat de Reuters Health.
Acest studiu nu este primul care susține această asociere. Totuși, în studiile anterioare, nu era clar dacă relația cafea-scădere risc de diabet se adeverea indiferent de vârsta sau de greutatea corporală a subiecților și dacă cafeina este principalul ingredient responsabil de efectul anti-diabetic.
Dr. Mark A. Pereira, de la Universitatea statului Minnesota din Minneapolis și colaboratorii săi au încercat să înlăture aceste nelămuriri, analizând din 1986 până în 1997, informații obținute de la 28. 812 femei ce activau în cadrul programului Iowa Women's Health Study.
Nici una din aceste femei, la data începerii studiului, nu era bolnavă de inimă sau de diabet.
Femeile-subiect erau împărțite în grupe, în funcție de câtă cafea consumau pe zi: de loc, mai puțin de o ceașcă, între una și trei cești, între patru și cinci cești sau mai mult de șase cești. În cursul acestei perioade de 12 ani, 1.418 femei au fost diagnosticate cu diabet.
Subiecții din grupa celor care beau multă cafea au prezentat cazuri de diabet cu 22%  mai puține decât cei din grupa care nu consumau de loc cafea - a concluzionat raportul. Următoarele analize au arătat că relația cafea-risc mic de diabet nu a fost influențată de vârstă sau de greutatea corporală, în schimb consumul de cafea decofeinizată a dat rezultate mai bune decât consumul cafelei obișnuite.
Deși, în primul rând, pentru prevenirea diabetului este necesară practicarea exercițiilor fizice și ținerea unei diete stricte, din perspectiva popularității de care se bucură cafeaua și a ratei ridicate de cazuri de diabet în rândul persoanelor adulte, aceste cercetări pot avea o anumită semnificație pentru domeniul sănătății publice.
/Rompres/

Acest articol a fost citit de 735 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
 

Cauta produse in Farmacia online PCFarm.ro


Lentile de contact
Optiland.ro