Prima pagină
Articole științifice
Știri medicale
Lexic de boli
Aditivi alimentari
Resurse de sănătate Sport Rețete de sănătate Programe de sănătate Ghid de prim ajutor
Terapii complementare
Resurse naturale
Planificare familială
Medicamente
Utile
Căutare avansată
Login





Parola uitata?
Nu ai cont? Creaza unul
Binefacerile consumului de grapefruit, usturoi și bere
ImageAi probleme cu colesterolul? Poate că ar trebui să mănânci câte un grapefruit roșu în fiecare zi. El se poate dovedi o adevărată salvare pentru bolnavii de inimă - consideră oamenii de știință.
Nu trebuie să ne mai convingă nimeni de faptul că fructele și legumele sunt sănătoase.
Se știe de ani de zile că locuitorii din sudul Europei care practică bucătăria mediteraneeană se îmbolnăvesc rar de inimă și trăiesc mai mult. Cu toate acestea nu există prea multe cercetări bine documentate pe tema valorilor curative ale unor fructe și legume concrete. O echipă internațională de cercetători, al cărei spiritus movens este prof. Shela Gorinstein de la Universitatea Ebraică, a demonstrat binefacerile consumului de grapefruit, usturoi și bere.
S-a dovedit că grapefruiturile pot influența nivelul grăsimilor din sânge. O concentrație prea mare de substanțe grase, în special colesterol și trigliceride, afectează sănătatea și poate duce la infarct. Cu cât există mai puțin colesterol și trigliceride, cu atât inima este mai sănătoasă și mai în siguranță.
Cercetătorii conduși de prof. Hanna Leontowicz de la Catedra de Științe Fiziologice a Facultății de Medicină Veterinară SGGW din Varșovia au demonstrat mai întâi că grapefruiturile roșii sunt mai sănătoase decât cele galbene, pentru că au mai mulți antioxidanți, între care antociani și flavonoizi.
La cercetările clinice efectuate în Israel au fost invitați 57 de pacienți - bărbați și femei între 39-72 de ani. Toți suferiseră anterior de afecțiuni cardiace și trecuseră prin operații de by-pass. Cu toții aveau probleme legate de menținerea nivelului corespunzător de grăsimi din sânge, în ciuda consumului de statine care reduc colesterolul.
Bolnavii au fost împărțiți în trei grupe egale. Timp de 30 de zile nu au primit nici un
medica
ment, toți au ținut un regim benefic bolnavilor de inimă. Pacienților din prima grupă li s-a recomandat în plus consumul zilnic al unui grapefruit roșu, a doua grupă a primit grapefruituri galbene, iar a treia a fost o grupă de control.
Rezultatele, în special în cazul grapefruiturilor roșii, s-au dovedit a fi deosebit de promițătoare. După o lună de consum regulat al acestor fructe, nivelul total al colesterolului a scăzut cu peste 15%, iar cel al colesterolului rău cu 20,3%! La fel s-a întâmplat și cu trigliceridele - la cei care au mâncat grapefruit roșu, nivelul lor a scăzut cu peste 17%.
Vestea este extraordinară pentru bolnavii de inimă, consideră autorii cercetării și amintesc cu această ocazie că sucul din grapefruit este una dintre puținele băuturi cu care nu pot fi luate
medica
mentele (adesea se ajunge la interacțiuni nefericite). Consumul zilnic al unui grapefruit roșu se poate dovedi salvator pentru vasele și inima noastră, consideră prof. Gorinstein.  
Amănuntele sunt publicate de prestigiosul "Journal of Agricultural and Food Chemistry".
Leguma care a fost pusă sub lupă de echipa prof. Gorinstein a fost usturoiul, cunoscut pentru acțiunea sa antibacteriană și pentru cea de întărire a rezistenței.
Pe cercetători i-a interesat însă în cazul lui tot conținutul de grăsimi din sânge.
De această dată cercetările au fost realizate pe șobolani. Animalele au fost împărțite în cinci grupe. Una dintre ele avea un regim de hrană normal, compus din amidon, cazeină, ulei de soia și un amestec de vitamine și minerale. A doua grupă a primit în plus 1% colesterol, iar celelalte trei, în afară de colesterol, au mai primit și liofilizat de usturoi crud (în doze de 500, 750 și 1000 mg de usturoi crud /kg. de masă corporală). După patru săptămâni de regim s-a dovedit că în cazul șobolanilor care mâncaseră 500 mg de usturoi colesterolul nu pricinuise prea mult rău. Nivelul grăsimilor din sânge se menținuse la un nivel bun, scăzuse cantitatea de fibrinogen și se prelungise timpul de coagulare (de asemenea scăzuse pericolul formării de cheaguri amenințătoare pentru sănătate). S-a dovedit că o doză mai mare de usturoi nu mai era atât de eficientă.
Rezultatele cercetărilor asupra animalelor nu pot fi transferate direct la om, însă în opinia prof. Gorinstein este foarte probabil ca usturoiul - în doză nici prea mare și nici prea mică - să protejeze organismele nostre de colesterol. Ce înseamnă "doză nici prea mare și nici prea mică"? Dacă se iau în considerare rezultatele cercetărilor pe șobolani, ar însemna 12 căței de usturoi pe zi.
O observație importantă - usturoiul își păstrează proprietățile curative atunci când nu este încălzit mai mult de 20 de minute. De aceea, autorii lucrării (din "Journal of Agricultural and Food Chemistry") sfătuiesc ca el să fie adăugat în mâncare cu cel mult 20 de minute înainte de încheirea preparării ei.
După fructe și legume sănătoase a venit vremea unei băuturi sănătoase. În bucătăria mediteraneeană ea este în general vinul roșu, dar oamenii de știință polonezi și israelieni (de data aceasta, autorul principal al lucrării este dr. Zenon Jastrzêbski de la Institutul de Medicină Publică de la Varșovia) au decis să analizeze acțiunea berii. Berea nu se bucură de o faimă prea bună, e învinuită că îngrașă (nu fără motiv grăsimea suplimentară de pe burta băutorilor de bere este numită "mușchiul de bere"). Nimic mai fals - afirmă dr. Jastrzêbski. Creșterea în greutate este mai degrabă un efect al ciolanului afumat, cârnaților sau chipsurilor consumate alături de bere, adaugă cercetătorul. ”Din analizele noastre rezultă că berea nu îngrașă, ci slăbește. Trebuie spus totuși că nu am cercetat berea integrală, ci doar liofilizatul ei, adică ceea ce rămâne după evaporarea apei și alcoolului, fiindcă alcoolul luat separat se știe că are multe calorii”.
Un raport complet privind regimul cu bere este publicat în cea mai nouă ediție a "Food and Chemical Toxicology". Oamenii de știință au verificat cum reacționează la liofilizatul berii două specii de șobolani - rozătoare obișnuite și unele cu hipertensiune condiționată genetic. Jumătate din animale au primit timp de zece zile liofilizat de bere, cealaltă jumătate - o soluție de ser fiziologic.
Șobolanilor li s-a măsurat regulat tensiunea și li s-a controlat activitatea inimii. S-a dovedit că berea uscată nu a influențat acești parametri, în schimb animalele care au consumat-o au pierdut vizibil din greutate - atât cele sănătoase, cât și cele hipertensive.

Acest articol a fost citit de 2861 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
 

Cauta produse in Farmacia online PCFarm.ro


Lentile de contact
Optiland.ro