Prima pagină
Articole științifice
Știri medicale
Lexic de boli
Aditivi alimentari Secretul aditivilor Caută E-uri
Resurse de sănătate
Terapii complementare
Resurse naturale
Planificare familială
Medicamente
Utile
Căutare avansată
Login





Parola uitata?
Nu ai cont? Creaza unul
Băuturile răcoritoare dulci pot provoca apariția gutei
Bărbații care consumă pe zi cel puțin două băuturi răcoritoare dulci întâmpină un risc cu 85% mai mare de a se îmbolnăvi de gută, decât cei care consumă mai puțin de o astfel de băutură pe lună, conform unui studiu preluat de BBC online, consultat vineri de Rompres.
Numărul cazurilor de îmbolnăviri de gută s-a dublat în ultimii ani în SUA
și se pare că substanța responsabilă de acest lucru este fructoza, un înlocuitor al zahărului, conform studiului publicat de British Medical Journal.
În prezent aproximativ 1,5% dintre bărbații britanici suferă de gută, remarcându-se o creștere a numărului de cazuri în ultimii ani, deși perioada în care guta era foarte răspândită este asociată cu epoca victoriană.
Simptomele gutei sunt foarte dureroase, boala manifestându-se printr-o inflamare a articulațiilor, în special la membrele inferioare, inflamare provocată de acumulările de acid uric în articulații.
Alte studii au demonstrat faptul că fructoza duce la o creștere a nivelului de acid uric din sânge.
Acest studiu s-a desfășurat pe o perioadă de 12 ani, pe 46.000 de bărbați cu vârsta de peste 40 de ani care trebuiau să-și precizeze la intervale regulate de timp regimul alimentar. În această perioadă de timp au fost diagnosticate în cadrul eșantionului de 46.000 de bărbați, 755 de cazuri de gută. Riscul de îmbolnăvire de gută este semnificativ mai mare în cazul bărbaților care consumă cinci până la șase sticle de băuturi răcoritoare pe săptămână. De asemenea, conform acestui studiu s-a observat că riscul de îmbolnăvire de gută este independent de alți factori de risc pentru sănătate, cum ar fi obezitatea, vârsta, tensiunea arterială ridicată sau consumul de alcool.
Băuturile răcoritoare dietetice, fără zahăr sau fructoză, nu prezntă un risc crescut de îmbolnăvire de gută, însă sucul natural de fructe și chiar consumul unor fructe bogate în fructoză, cum ar fi merele și portocalele, poate duce la un risc crescut de gută. /Rompres/

Acest articol a fost citit de 945 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
 

Cauta produse in Farmacia online PCFarm.ro


Lentile de contact
Optiland.ro