|
Băuturile carbogazoase măresc numărul cazurilor de obezitate |
Americanii s-au îngrășat pentru că au consumat prea multe băuturi carbogazoase și alte băuturi dulci în ultimele patru decenii, conchide o nouă analiză științifică, citată de site-ul ziarului canadian on-line Le Matinternet, consultat de Rompres.
Într-un singur an, o cutie cu suc pe zi poate mări cu 6 kilograme greutatea unei persoane, iar dovada indică faptul că acest consum sporit este una dintre principalele cauze pentru care mai mulți oameni au acumulat un excedent ponderal, spun cercetătorii. Autorii raportului apreciază că aceasta demonstrează limpede că eforturile autorităților pentru limitarea consumului de băuturi cu adaus de zahăr sunt justificate, afirmă dr. Frank Hu, coordonatorul studiului apărut, marți, în periodicul American Journal of Clinical Nutrition. Dr. Hu și colegii săi de la Universitatea Harvard au analizat studii pe tema nutriției întinse pe perioade de 40 de ani, lucrarea lor fiind subvenționată de guvernul federal american și American Heart Foundation. Industria băuturilor carbogazoase combate, de multă vreme, eforturile făcute de mediile sanitare pentru a asocia direct consumul de băuturi dulci cu "epidemia" de obezitate. Potrivit asociației americane a sectorului băuturilor carbogazoase, nu toate studiile ajung la concluzia că respectivele băuturi sunt de vină, iar analiza cu pricina nu a ținut cont de anumite lucrări ce ar fi dezmințit existența unei astfel de legături. Nu se poate afirma că un produs ori un ingredient specific cauzează obezitatea, ci există mai mulți factori ce au un rol în aceasta, printre care practicarea regulată - ori nu - a unei activități fizice, afirmă un comunicat al unui consultant al asociației, Richard Adamson. Oricare ar fi concluzia acestei dezbateri, nu este mai puțin adevărat că o cutie de 354 de mililitri de băutură carbogazoasă furnizează echivalentul a zece lingurițe de zahăr, subliniază studiul realizat la Harvard. /Rompres/ Acest articol a fost citit de 887 ori.
|