|
Băutorii de vin trăiesc mai sănătos decât consumatorii de bere |
Băutorii de vin cumpără produse alimentare mai sănătoase decât consumatorii de
bere, potrivit unei anchete a unor cercetători danezi publicată marți pe
site-ul revistei medicale Ugeskrift for Laeger, relatează AFP.
Amatorii de vin pun mai multe măsline, fructe și legume,
pește, carne și
produse lactate cu un conținut scăzut de grăsimi în coșul lor de supermarket
decât băutorii de bere.
Aceștia se mulțumesc în schimb cu mâncăruri gătite, mezeluri, carne de porc și
de oaie, chipsuri, produse cu zahăr, unt, margarină și băuturi acidulate.
Această anchetă a fost realizată timp de șase luni de patru cercetători de la
Institutul de stat pentru sănătate publică.
Medicii specialiști Erik Skovenborg și Morten Groenbaek, precum și alți doi
cercetători, au colectat circa 3,5 milioane de copii de facturi la întâmplare
în 98 de supermarketuri în perioada 30 septembrie 2002 - februarie 2003.
Clienții acestor supermarketuri reprezintă un larg eșantion al populației daneze,
au subliniat ei.
"Rezultatele noastre confirmă anchetele internaționale care arată că
băutorii de vin sunt mai înclinați să mănânce fructe, legume și pește și
utilizează mai rar grăsimi saturate, apreciate de cei care preferă alte tipuri
de băuturi alcoolizate", au concluzionat cercetătorii.
Consumatorii de vin au, de asemenea, un nivel de educație mai ridicat, venituri
superioare și se comportă psihologic mai bine decât cei care nu beau,
subliniază acești cercetători, făcând referire la un studiu danez precedent.
Interesul acestor cercetători pentru coșurile consumatorilor este datorat unei
serii de rezultate care indică mai puține riscuri de boli cardiovasculare și
tipuri de cancer pentru consumatorii moderați de vin în raport cu cei care
preferă berea.
/Rompres/
Acest articol a fost citit de 881 ori.
|