|
Atacul cerebral - muzica contribuie la o mai bună recuperare |
Muzica ascultată zilnic contribuie la o mai bună recuperare a persoanelor care
au suferit un atac cerebral, conform unui studiu finlandez publicat miercuri în
revista Brain, informează AFP recepționată de Rompres.
Conform cercetătorilor finlandezi
, pacienții victime ale unor accidente
vasculare cerebrale care ascultă muzică între o oră și două ore pe zi,
înregistrează o mai bună recuperare atât în ceea ce privește memoria verbală
cât și capacitatea de atenție. De asemenea, se constată că aceste persoane
devin mai optimiste și au un simț al umorului mai dezvoltat decât cei care nu
ascultă nimic în procesul de recuperare, sau ascultă doar înregistrări audio
ale unor cărți.
Efectele benefice ale muzicii asupra anxietății, depresiei și durerii sunt
foarte bine documentate și în alte studii care identifică ameliorări ale stării
unor bolnavi de schizofrenie, de demență sau în cazul autiștilor. Însă este
pentru prima oară când se insistă asupra efectelor benefice ale muzicii pentru
victimele atacurilor cerebrale, aflate în curs de recuperare, conform lui Teppo
Särkämö de la Centrul de cercetări asupra creierului de la Helsinki.
Astfel s-a constatat că muzica are efectul de a-i stimula pe pacienți în
perioada de extremă importanță de după un atac cerebral în care creierul
trebuie să se adapteze la problemele provocate de atacul cerebral, cum ar fi
tulburări ale vorbirii, ale atenției sau tulburări de coordonare și mișcare.
Acest studiu a fost realizat pe 54 de pacienți aflați în curs de recuperare
după atacuri cerebrale. Aceștia au fost împărțiți în trei grupuri, un grup
ascultând zilnic muzică (jazz, pop sau clasică), în timp ce un grup a ascultat
înregistrări audio ale unor cărți, iar cel de-al treilea grup a fost păstrat ca
martor.
La trei luni după atacul cerebral suferit, starea memoriei verbale s-a
ameliorat în proporție de 60% la cei care au ascultat muzică, comparativ cu
doar 18% la cei care au ascultat înregistrările audio ale unor cărți și
respectiv 29% la grupul martor. La șase luni după atacul cerebral, aceste
diferențe în procesul de recuperare s-au păstrat.
''Este important ca victimele unui atac cerbral să asculte muzică cât mai
devreme în procesul de recuperare, imediat după ce sunt aduse la spital pentru
că în primele săptămâni de după un astfel de atac se petrec o serie de
importante modificări la nivelul creierului'', a explicat prof. Särkämö. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 922 ori.
|