|
Aspirina, în doze moderate, reduce mortalitatea la femei |
Aspirina în doze moderate reduce net riscul de deces din cauza bolilor
cardiovasculare la femeile mature, potrivit unui studiu recent, relatează AFP.
Acest studiu, efectuat timp de 24 de ani pe un eșantion de 79.439 de femei,
arată că cele care au luat aspirină în doze mici și moderate și-au diminuat
riscul de deces cu 25% în comparație cu celelalte.
Riscul de deces din cauza unor boli legate de inimă sau din cauza unui cancer,
principalele cauze ale mortalității femeilor din SUA, a scăzut cu 38%,
respectiv 12%, în grupul femeilor care au luat aspirină, precizează studiul
apărut în Archives of Internal Medicine.
Potrivit lui Andrew Chan, principalul autor al studiului, "utilizarea
aspirinei pe o perioadă cuprinsă între unul și cinci ani este asociată unei scăderi
importante a mortalității din cauza bolilor cardiovasculare".
Acest cercetător de la Școala de Medicină a Universității Harvard a precizat
totuși că rezultatele nu au fost observate decât la doze mici și moderate de
aspirină. De asemenea, efectele medicamentului sunt mai importante la femeile
mature și la cele care prezintă riscuri cardiovasculare mai mari.
"În schimb, o netă diminuare a riscului de deces de cancer nu a fost
observată înainte de zece ani de utilizare a aspirinei", a adăugat Chan.
Dintre cele 79.439 de participante la studiul început în 1980, 45.305 nu au
luat aproape niciodată aspirină, 29.132 au utilizat doze mici sau moderate (între
unul și 14 comprimate de 325 de miligrame pe săptămână), iar 5.000 au luat peste
14 comprimate pe săptămână.
Autorii avertizează totuși că aspirina nu trebuie administrată preventiv, fără
acordul unui medic.
Aspirina este cunoscută pentru proprietățile sale anticoagulante, ceea ce
explică rolul ei în reducerea riscurilor cardiovasculare.
/Rompres/
Acest articol a fost citit de 854 ori.
|