Simptome care trădează lipsa de vitamine

Vitaminele sunt esențiale metabolismului oricărei ființe umane. Când ele sunt insuficiente, corpul nostru emite semnale de alarmă. Aflați în continuare care sunt cele mai comune simptome ale deficitului de vitamine.

Imagini

{gallery}49888{/gallery}

Vitaminele sunt substanțe nutritive indispensabile bunei funcționări a organismului. Ele intervin în mici concentrații în numeroase procese vitale. În majoritatea cazurilor, organismul nostru este incapabil a le sintetiza singur. Vitaminele sunt asigurate prin alimentație. Acest lucru este cu atât mai important de reținut cu cât, în prezent, mâncăm din ce în ce mai multe alimente procesate industrial care ne aduc din ce în ce mai puține vitamine. Lipsa cronică de vitamine nu ne îmbolnăvește imediat, dar ne face vulnerabili anumitor disfuncții organice, iar pe termen lung în fața bolilor. Când carențele de vitamine sunt importante, organismul reacționează trimițând semnale de alarmă. Iată 5 semne care trădează lipsa unor vitamine:

Crăpăturile la comisura buzelor

Fisurile și durerile la colțurile gurii pot fi foarte supărătoare și jenante în viața de zi cu zi. Simplul fapt de a mânca sau a bea poate fi un chin pentru persoanele cu astfel de probleme, ca să nu mai vorbim despre cât de jenantă ar putea deveni o întâlnire sau un sărut.

Crăpăturile la comisura buzelor traduc o Glossary Link carență de fier, zinc și vitaminele B3, B2 și B12.

Remediul: mâncați pui, somon, ton, ouă, roșii coapte la soare, arahide și leguminoase precum lintea, mazărea, fasolea. Combinați aceste alimente cu legume precum brocoli, ardei, conopidă.

Erupții cutanate, piele uscată și descuamată, căderea părului

Aceste probleme semnalează o lipsă acută de vitamina B8, care apare în cazul unei alimentații bogate în avidină (proteină prezentă în albușul de ou, care consumă multă vitamina B8).

Remediul: consumați ouăle bine preparate termic (pentru a absorbi avidina), mâncați somon, avocado, ciuperci, conopidă, soia, nuci, zmeură și banane.

Acnee pe față sau/și pe corp

Aceste simptome traduc o carență în acizi grași esențiali și vitamine A și D.

Remediul: sunt recomandate laptele integral și produsele lactate, ficatul, ouăle și peștele gras. Expunerea protejată la soare este de asemenea benefică. Pentru vitamina A, sunt indicate salatele asortate și legumele colorate precum morcovii, cartofii dulci și ardeii roșii, dar și fructele de sezon.

Furnicături și amorțirea mâinilor, picioarelor

Aceste semne evidențiază carența de vitamine B9, B6 și B12. Este o problemă direct legată de nervii periferici. Aceste simptome pot fi associate cu Glossary Link anxietate, Glossary Link depresie, Glossary Link anemie, oboseală și dezechilibre hormonale.

Remediul: mâncați spanac, sparanghel, sfeclă roșie, fasole verde, ouă, fructe de mare, pui, curcan.

Crampe musculare

Pentru a evita crampele musculare este important să ne asigurăm că avem un aport suficient de săruri minerale. Magneziul este cel mai adesea responsabil de apariția crampelor și contracturilor musculare, mai ales pentru că deficitul de magneziu este foarte frecvent. Dar și potasiul și calciul pot fi de asemenea implicați în aceste probleme.

Remediul: o alimentație variată și foarte bogată în fructe și legume este soluția cea mai simplă: banane, migdale, nuci, cireșe, mere, grepfruit, broccoli, legume cu frunze verzi precum spanacul, varza etc.

Media

Ca sa postezi trebuie sa faci LOGIN
Back to top