Alunele reprezintă un aliment foarte consumat pe plan mondial. Alunele au fost considerate ca și nesănătoase în trecut deoarece au un conținut crescut de grăsimi, dar cercetări recente au demonstrat că aceste critici sunt greșite. Studii efectuate de profesorul Richard Mattes, și al., de la Purdue University
, a căror rezultate au fost publicate în Journal of American College of Nutrition, a urmărit 15 adulți sănătoși în 3 trialuri: I. substituția a 500 de calorii din consumul de grăsimi al fiecărui subiect cu 500 de calorii obținute din alune; II. adăugarea aceleiași cantități de alune la consumul zilnic; III. fiecare induvid consumă alune după plac. Rezultate: nivelul de trigliceride a scăzut foarte mult; în unele cazuri mai mult de 24%. Cea mai importantă remarcă este că deși s-au adăugat 500 de calorii pe zi la dieta obișnuită timp de 8 săptămâni, nu s-a obținut o creștere în greutate. În concluzie, prin aceste studii se demonstrează că creșterea consumului de alune este este recomandată pentru o alimentație sănătoasă. Consumul de alune scade riscul de afectare cardiovasculară. Alunele se comercializează sub mai multe forme. Este indicat să consumați alunele nesărate întrucât se știe că sodiul este factor de risc dovedit pentru hipertensiune arterială.
Acest articol a fost citit de 1210 ori.
|